Komunikace od svých počátků prošla řadou změn, v současné době její proměny nejvíce reflektují specifika komunikace v sociálních médiích, primárně pak na sociálních sítích, jako jsou Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram či LinkedIn. Ať už se jedná o krátké, fragmentované zprávy na Twitteru nebo obrázková sdělení na Instagramu, on-line komunikace ovlivňuje a formuje také naše sebepojetí, identitu a osobní a profesní vztahy, mění podobu jejich navazování, průběhu i ukončování. Předložená studie shrnuje současné poznatky o vlivu sociální sítě Facebook na proměny vnímání i prožívání osobních vztahů přátelství a lásky, věnuje se pozitivním i negativním efektům, které s sebou užívání Facebooku za účelem rozvoje sociálního kapitálu přináší a představuje osobnostní proměnné, které mohou dále ovlivňovat sociální interakce uživatelů v prostředí Facebooku. Popsán je vliv počtu přátel, pozitivní nebo negativní valence příspěvků, množství komentářů nebo fotografií a tzv. selfies na well-being, osamělost nebo úzkost uživatele, spokojenost ve vztazích, žárlivost nebo vznik konfliktů. Uvedeny jsou souvislosti mezi on-line přátelskými a romantickými vztahy a jejich off-line podobou.