Fakulta architektury ČVUT v Praze plánuje v roce 2026 zahájit vydávání recenzovaného půlročníku, který bude publikovat původní výsledky výzkumu v oblasti architektury, krajinářské architektury, urbanismu a prostorového plánování a také statě, které při zkoumání architektury uplatňují mezioborovou perspektivu či perspektivu tzv. uměleckého výzkumu. Záměrem FA ČVUT je, aby periodikum oslovilo mezinárodní odbornou komunitu a reflektovalo potřeby a trendy oboru.
Přinášíme informace o probíhajících a připravovaných výběrových řízeních. Věříme, že otevřenost a transparentnost jsou klíčové, a proto zde naleznete všechny informace přehledně a na jednom místě. Budeme rádi, když se stanete součástí našeho týmu.
Kontakt
Personální oddělení
Personální agendu má na FAČVUT na starosti Petra Průšová. Pro komunikaci s personálním oddělením lze také použít e-mail personalni@fa.cvut.cz.
Probíhající výběrová řízení
Šéfredaktor / šéfredaktorka recenzovaného architektonického časopisu
Mzda měsíčně při úvazku 1,0:
- 65.000 Kč
Úvazek:
- 0,5 (20 hodin týdně)
Popis pracovní činnosti:
-
formulovat vizi a poslání časopisu;
-
koordinovat přípravy předcházející vydávání časopisu, včetně spoluúčasti na sestavení redakčního týmu a formulování zásad publikační etiky a recenzního řízení;
-
zodpovídat za vydávání časopisu na FA ČVUT;
-
zajišťovat kvalitu a integritu časopisu, včetně získávání vhodných vědeckých textů, spolupráce s redakční radou, dodržování principů publikační etiky a recenzního řízení;
-
řídit chod redakce a proces vydávání časopisu, včetně komunikace s autory a spolupráce s externími recenzenty;
-
implementovat postupy open access a bibliometrické aspekty spojené s vydáváním odborného časopisu;
-
budovat síť odborných kontaktů s cílem rozvíjet výzkum v oboru;
-
ve spolupráci s vedením FA ČVUT navrhovat rozpočet časopisu a ucházet se o externí spolufinancování v rámci dotačních programů;
-
koordinovat distribuci a propagaci časopisu.
Požadavky:
-
minimálně doktorské vzdělání (Ph.D., CSc. nebo srovnatelné vzdělání v zahraničí),
-
vlastní vědecká a publikační činnost v oboru architektury či v příbuzných oborech;
-
přehled o aktuálních vědeckovýzkumných tématech oboru;
-
zkušenost s redakční či editorskou prací, znalost vydavatelského procesu, citačních norem, výzkumné a publikační etiky;
-
znalost českého a anglického jazyka umožňující práci s odborným textem;
-
zkušenost s dotačními programy v oblasti kultury výhodou;
-
zkušenost s prací s elektronickými redakčními systémy a s bibliometrickými databázemi výhodou;
-
orientace v zásadách publikování v režimu open access výhodou.
Předpokládaný nástup: 01/26 nebo dle dohody
Termín přihlášky do: 12. 12. 2025
připravovaná výběrová řízení
V tuto chvíli nemáme žádná připravovaná výběrová řízení. O nových pracovních příležitostech vás budeme informovat, jakmile budou dostupné.
výsledky
VEDOUCÍ ATELIÉRU A ASISTENT / ASISTENTKA ATELIÉRU NA ÚSTAV PAMÁTKOVÉ PÉČE
- Ing. arch. Martin Čtverák
- Ing. arch. Tomáš Tomsa
VEDOUCÍ ATELIÉRU A ASISTENT / ASISTENTKA ATELIÉRU NA ÚSTAV MODELOVÉHO PROJEKTOVÁNÍ
- Ing. arch. Mag. arch. Saman Saffarian
VEDOUCÍ ATELIÉRU NA ÚSTAV KRAJINÁŘSKÉ ARCHITEKTURY
- Ing. Zuzana Štemberová
- MgA. Eva Jeníková
VEDOUCÍ ATELIÉRU A ASISTENT / ASISTENTKA ATELIÉRU NA ÚSTAV NAVRHOVÁNÍ II
- Ing. Ondřej Hofmeister
- MgA. Michal Liska
ODBORNÝ ASISTENT / ASISTENTKA NA ÚSTAV KRAJINÁŘSKÉ ARCHITEKTURY
Ing. Markéta Svobodová
ASISTENT / ASISTENTKA ATELIÉRU ZKN NA ÚSTAV KRAJINÁŘSKÉ ARCHITEKTURY
- Ing. Petr Stojaník
ASISTENT / ASISTENTKA ATELIÉRU ZÁKLADŮ ARCHITEKTONICKÉHO NAVRHOVÁNÍ NA ÚSTAV NAVRHOVÁNÍ III
- MgA. Lukáš Foltýn
přihlášky
Náležitosti přihlášky
- Vyplněná přihláška (viz vzor)
- Přílohy
- motivační dopis
- strukturovaný profesní životopis s přehledem odborné, tvůrčí, pedagogické, resp. publikační a vědecké činnosti včetně ohlasů,
- prosté (neověřené) kopie dokladů o dosaženém vysokoškolském vzdělání a dosažených vědecko-pedagogických titulech – doklady v originálu či ověřené kopii dodá vybraný uchazeč / ka po ukončení výběrového řízení.
Způsob přihlášení
- Přihlášku se všemi přílohami zašlete e-mailem na adresu personálního oddělení FA ČVUT petra.prusova@fa.cvut.cz.
- Materiály lze odevzdávat v českém, slovenském nebo anglickém jazyce.
- Podáním přihlášky dává uchazeč / uchazečka souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby výběrového řízení v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 a současně dává souhlas s distribucí dodaných materiálů členům a členkám komise pro výběrové řízení.
Průběh výběrového řízení
- Vypsání výběrového řízení je zveřejněno na úřední desce ČVUT a ve veřejné části webových stránek FA ČVUT
- Naplnění formálních požadavků přihlášky, kvalifikační a odborné předpoklady uchazečů / uchazeček posuzuje v souladu s platnými vnitřními předpisy a na základě zaslaných podkladů odborná komise jmenovaná děkanem.
- Podle vlastního uvážení může komise pro výběrové řízení pozvat všechny nebo vybrané uchazeče / uchazečky k pohovoru.
- FA ČVUT si vyhrazuje právo nevybrat žádného / žádnou z uchazečů / uchazeček. FA ČVUT je oprávněna výběrové řízení kdykoli zrušit