Publikace

Vliv přesnosti detekce lži, stereotypů a faktorů emoční inteligence na posuzování druhých osob u studentů oboru Ekonomika a management

Předložený výzkum se věnuje posouzení dovednosti detekovat lež a vlivu stereotypů na posuzování druhých lidí u studentů oboru ekonomika a management. Vyšší přesnost v detekci lži ovlivňuje interpersonální vztahy, souvisí se sociální a emocionální inteligencí (Mynaříková, 2013) a v neposlední řadě se ukazuje, že manažeři úspěšní v detekci lži dosahují lepších výsledků ve své práci (Long & Dobbins, 1992; Mynaříková, 2014). Vliv stereotypních představ, vztahujících se k různým vzhledovým, genderovým, charakterovým charakteristikám, však tuto přesnost snižují a mohou negativně ovlivňovat výsledky pracovních úkonů i pracovní atmosféru (Schmader & Johns, 2003). Cílem výzkumu je sledovat vztah mezi stereotypními přesvědčeními založenými na vzhledu, národnosti, věku a dalších případných charakteristikách a dovedností detekovat lež, jako proměnnými, které patří mezi faktory související s úspěšným výkonem manažerské profese a zefektivněním náboru nových zaměstnanců. Dále výzkum hledá případnou souvislost mezi těmito proměnnými a faktory emoční inteligence, které by mohly souviset s přesností detekce i s náchylností ke stereotypním hodnocením.

Za obsah této stránky zodpovídá: prof. Ing. arch. Petr Vorlík, Ph.D.