Design Experiences

Přednášková série Design Experiences se zaměřuje na zprostředkování zkušeností z mezioborových oblastí designové praxe i teorie. Cílem přednášek významných českých i zahraničních odborníků je nejen rozšiřování přehledu o aktuálních tématech designu, ale také vytvoření širší sítě studentů, výzkumníků a odborníků a vybudování prostoru možné budoucí spolupráce.

User research & Experience - Cyklus 01

Tajemství nacítění uživatelů

Přednášející: Dominika Potužáková

Kdy: 3. 5. 2021 v 17 hodin
Kde: MS Teams

Inspirativní přednáška, v níž vám lektorka blíže nastíní, proč je důležité pochopit a nacítit vaše prospektivní uživatele ještě předtím než začnete vůbec cokoliv navrhovat. Na vybraných případových studiích vám konkrétně přiblíží její  výzkumnický a designérský přístup k navrhování produktů, služeb či architektury.

Dominika Potužáková je UX výzkumnice a designérka s bohatými zkušenostmi z uživatelského výzkumu a jeho aplikacemi do designérské praxe.

Záznam přednášky najdete zde.

UX Design prakticky: od mobilních aplikací po automobily

Přednášející: Petr Kosnar

Kdy: 10. 5. 2021 v 17 hodin
Kde: MS Teams

Co si představujete, že takový UX designér ve skutečnosti celé dny dělá? Skicuje, nebo kóduje? Je jeho práce kreativní, nebo analytická? Kdo z kolegů ve firmě je pro něj nejdůležitější? Petr Kosnar ukáže, jaká je praxe UX designéra, výzkumníka i HMI designéra a podělí se o zkušenosti z pestrého portfolia projektů od lokálních startupů po globální automobilky.

UX designér a výzkumník Petr Kosnar se specializuje na automotive HMI design a smysluplné využívání nejnovějších technologií napříč obory. Pracoval na automotive projektech pro klienty v Evropě, Americe i Asii, momentálně spolupracuje se Škoda Auto. Vede design workshopy, vyučuje na vysokých školách v ČR i v zahraničí, píše a přednáší o tématech Human-Centered Designu, a cestuje po světě. 

Záznam přednášky najdete zde.

Jak navrhovat produkty a služby, které řeší skutečné problémy?

Přednášející: Michaela Štetiarová

Kdy: 17. 5. 2021 v 17 hodin
Kde: MS Teams

Navrhnout službu, která přináší skvělou uživatelskou a zákaznickou zkušenost není snadné. Jak pochopit chování uživatelů, identifikovat vzorce chování a pochopit jejich reálné potřeby, abyste je mohli reflektovat v návrhu momentů a zážitků, které překročí jejich očekávání? Michaela vám během přednášky ukáže, jak může přístup service designu pomoci odlišit váš produkt či službu tak, aby si je zákazníci nejen zapamatovali, ale zůstali jim věrni a doporučili je svým kamarádům a známým.

Michaela Štetiarová pracuje jako service designérka v Kiwi.com. Ve své práci se zaměřuje na design inovativních produktů a služeb, které zlepšují uživatelskou a zákaznickou zkušenost.

Záznam přednášky najdete zde.

KONTAKT

MgA. Jitka Frouzová
Tel.: +420 602 100 481
frouzjit@fa.cvut.cz

Za obsah této stránky zodpovídá: doc. Ing. arch. Jan Jakub Tesař, Ph.D.