Pojem "železniční brownfields" je stále ještě v mnoha směrech vnímám trochu jako protimluv. Zmapování těchto ploch se zatím nikdo nijak komplexně nevěnoval a možnostem jejich revitalizací se cíleně věnují snad pouze developerské společnosti, a to ještě jen určitým plochám. Problematiku železničních brownfields nenalezneme však pouze v Česku. Se stejnými problémy, majícími souvislost především s poklesem objemů nákladů (i osob) přepravených po železnici, se potýkají i jiné státy. Stejný problém řešilo i Německo. V tomto příspěvku bychom se rádi věnovali jedné zajímavé revitalizaci, kterou jsme příznačně nazvali "přírodní". Jedná se o revitalizaci bývalého seřaďovacího nádraží Berlin-Tempelhof ve stejnojmenné čtvrti. Celou plochu nádraží o rozloze asi 18 hektarů si totiž opět vzala zpět příroda. Zajímavé na tom však je, že většina původního vybavení nádraží, včetně kolejí, mnoha objektů, výhybek,... je stále na svém místě.