UHPFRC či UHPC je moderní perspektivní vysokohodnotný cementový materiál viz články [1], [2], [3], [4], [5], [6], [13]. Jeho mechanické vlastnosti (pevnost v tlaku 120-180 MPa, tahu za ohybu cca 20-40 MPa) a zpracovatelnost, umožňují navrhovat nově konstrukce specifických parametrů a tvarů. Současně je zásadní pro využití velmi vysoká trvanlivost násobně převyšující běžný beton. Pro větší rozšíření možností navrhování a aplikací UHPC a UHPFRC v ČR byly zpracovány pod vedením Kloknerova ústavu také metodiky [7], [8], [9]. Tento relativně novodobý cementový kompozit byl v popisovaném případě využit ke stavbě lávky projektované jako prostý nosník rozpětí 35 metru celkové délky 36 metru z UHPFRC C 110/130 s rozptýlenou ocelovou výztuží. Vizualizace vzhledu je patrná na obr. 1 a 2. Lávka je uložena pomocí dvojice ocelových válcových ložisek průměru 200 mm na železobetonovou spodní stavbu. Povrch konstrukce je přímo pochozí (bez dodatečných hydroizolací a krycí povrchů) s odvodněním spádem 1,0% do boční hrany konstrukce. Na mostě je osazeno zábradlí výšky 1,1 metru tvořené opticky subtilními kruhovými sloupky průměru 22 mm. Tyto sloupky jsou podélně spojeny masivním lakovaným akátovým madlem. Uvnitř tohoto madla je integrované osvětlení lávky, včetně nutného příslušenství.