Ateliéry

Ateliér Florián (FLOW)

A

Interaktivní architektura: Aréna E-Sport

LS 2021

Zadání Aréna E-Sport: Na úplném začátku e-sportu byly videohry a jejich hráči. Bez nich by nikdy profesionální elektronický sport nemohl vzniknout. První profesionální týmy, turnaje i ligy vznikly již na přelomu 20. a 21. století. Až později se začaly utvářet e-sportové federace, videohry získaly přízeň sponzorů a začala se o ně zajímat masová média. Streameři a influenceři všeho druhu jsou vůbec posledními, kdo do složitého a provázaného ekosystému přibyli. Po roce 2010 se naplno rozjely platformy jako YouTube i Twitch a internet se stal nedílnou součástí všech domácností i chytrých zařízení. Dnes s připojením k síti a propojením s ostatními hráči nikdo nemá problém, hraní se dá provozovat na počítači, telefonu nebo herní konzoli. E-sporty jsou navíc jiným typem hraní, než - a zní to podivně - je hraní. Narůstající počet šampionátů a zvyšující se počet diváků i peněz, které ze sledování plynou, znamená, že nám před očima roste nový svět. Technologické firmy pracují na tom, aby se e-sport stal více rozmanitějším. S rozšiřováním brýlí pro virtuální realitu jdou ruku v ruce systémy, ve kterých se diváci dostanou přímo do herního prostředí. Mohou například sedět na futuristických tribunách kolem hřiště nebo se ocitnout na komentátorském stanovišti. Skrze virtuální nebo rozšířenou realitu se počítá s výraznějším zapojení publika do zápasu. Záměrem zadání je navrhnout nový typ arény, jež by naplnil požadavky nově vznikající typologie, kterou přináší elektronický sport. Případné zájemce prosím, aby mě kontaktovali za účelem získání dalších podrobností o průběhu zpracování zadání ...

Studio Florián | FLOW (studioflorian.com)

Za obsah této stránky zodpovídá: prof. Ing. arch. Irena Šestáková