4. Základní škola Všenory
LS 2024
Zadání
Novostavba osmitřídní základní školy v obci Všenory na pozemku školy stávající, nevyhovující.
Zahradní restaurace v Botanické zahradě Praha Trója nebo zahradní restaurace s rozhlednou v Malešickém parku v Praze 10
LS 2024
Zadání
Cílem obou zadání je doplnění občanské vybavenosti Botanické zahrady či Malešického parku, s tím rozdílem, že v Botanické zahradě jde o přístavbu občerstvení ke stávající rozhledně – plastice od sochaře Čestmíra Sušky a v Malešickém parku jde o návrh rozhledny i zahradní restaurace.
Obě zadání se odlišují také zcela odlišným prostředím lokality. V Botanické zahradě jde o klidné, isolované krajinné prostředí na kraji lesního porostu s krásnými výhledy na Prahu. V Malešickém parku jde o záměrně výrazně urbanizované prostředí intenzivně využívaného, postmoderně formovaného městského paku.
V Botanické zahradě bude důležité citlivé zakomponování stavby situované v bezprostředním sousedství výrazného výtvarného díla do půvabného krajinného prostředí, navíc v místě s výraznou topografií, na horní hraně svahů Tróje.
V Malešickém parku jde o završení realizace výrazně formované celkové koncepce a kompozice parku, vytvořením dominanty rozhledny situované logicky v nejvyšším místě lokality. Zahradní restaurace i rozhledna budou magnetem přitahujícím návštěvníky parku, zvyšujícím jeho atraktivitu i mimo běžný denní provoz či v případě nevhodných klimatických podmínek a zároveň dominantou gradující severojižní přístupovou osu. Součástí zadání je i řešení umístění prostorů zázemí pro zajištění údržby parku.
Zadání je vhodné pro ATOS, ATSBP, ATVZ, ATV, DP
Mateřská škola a Dům pro seniory - ul. Přípotoční Praha 10 Vršovice
LS 2024
Zadání
K dispozici jsou dva pozemky v sousedství Botiče s výrazně uplatněnou parkovou zelení. Na jednom z nich budeme navrhovat mateřskou školu pro 4 oddělení se zázemím a varnou a na druhém Dům pro seniory o velikosti dle kapacity pozemku a nastavených limitů koncepce hmotového řešení, zřejmě spíše drobnějšího měřítka. Obě budovy budou doplněny pobytovými plochami v exteriéru, vazba na vzrostlé stromy a parkový charakter území by měly patřit k základním atributům řešení. Studenti, kteří budou zadání řešit v rámci ATOS nebo volitelného ateliéru, mohou celkovou koncepci zástavby území řešit ve dvojici a následně každý z dvojice dopracovat jedno ze zadání.
Úkol je možné řešit také ve smyslu dnes aktuálních trendů integrace bydlení seniorů do běžného městského prostředí a řešení zařízení předškolní výchovy v malých jednotkách a skupinách, třeba v přízemních prostorách bytových domů napojených na přilehlé zahrady. Obojí z cílem vytváření lidsky příjemného, „mezilidsky“ a mezigeneračně sdíleného prostředí malého měřítka, bez separace seniorů či dětí do velkých specializovaných, institucionálně působících a tudíž neosobních zařízení. Při tomto pojetí lze zadání řešit i jako AT BS.
Zadání je vhodné pro ATBS, ATOS, ATSBP, ATSS, ATVZ, ATV, DP