Ateliéry

ZD Bébarová

A

Hračka - kompozice

ZS 2025

1.TÉMA: SEZNAMOVACÍ KOMPOZICE

_týmový úkol ve dvojicích

_kompozice dvou prvků ve vzájemném vztahu

_materiál - papír

 

2.TÉMA: ROTACE

_vytvoření rotačního objektu, na základě inspiračního zdroje – tanec (podle vlastních hudebních preferencí – baletka, street dance, rituální tance…)

_dynamika kompozice, zachycení pohybu, pohyb samotného objektu

_převedení 2D křivky do 3D objemu

_rychlé kresby – zachycení tance, návrhové kresby stylizovaného objektu, zhmotnění pohybu

_modýlky ze sochařské hlíny

_vytvoření šablony z plechu a dřevěných destiček

_vytočení objektu ze sádry

_případná retuš

 

 

3. TÉMA: HRAČKA

_princip skládání segmentů

_variabilita

_materiál dřevo

_cílová skupina – děti předškolního věku (5 - 6 let)

_kompoziční zajímavost, hravost, množství možností použití

_modýlky z pomocných materiálů (tvrzený polystyren, balza, sochařská hlína, karton…)

_finální model z materiálu vytvořený v dílně FA ČVUT

_ověření funkce a efektivity s dětmi ze ZŠ Bílá

 

LEARNING OUTCOMES:

Student:

_dokáže vnímat a analyzovat prostorové vztahy (tvar, proporce, měřítko, kompozice)

_umí využít skicu (kresbu, model) jako nástroj pro vyjádření myšlenky

_rozumí principům funkce, estetiky a ergonomie

_je schopen aplikovat základní fáze designového procesu při navrhování (pozorování, analýza, koncept, prototyp)

_umí prezentovat a obhájit svůj návrh (ústně i písemně)

_dokáže přijmout kritickou reflexi, diskutovat v rámci kolektivu a zapracovat zpětnou vazbu do návrhu

_umí hledat více variant – cest

_chápe důležitost spolupráce v rámci kolektivu

 

 

HODNOCENÍ:

30% _koncept (idea) – kresebné návrhy, průběžné modely

30%_konečný model – prototyp, řemeslná a technická úroveň

20%_proces a reflexe – design proces, aktivita, samostatnost, schopnost vlastní kritiky

10%_prezentace/obhajoba – vzájemné kritiky (s vedoucími ateliéru, kolegy – spolužáky, případně s externími oponenty/konzultanty)

10%_účast

Za obsah této stránky zodpovídá: MgA. Adéla Bébarová