Hračka - kompozice
ZS 2025
1.TÉMA: SEZNAMOVACÍ KOMPOZICE
_týmový úkol ve dvojicích
_kompozice dvou prvků ve vzájemném vztahu
_materiál - papír
2.TÉMA: ROTACE
_vytvoření rotačního objektu, na základě inspiračního zdroje – tanec (podle vlastních hudebních preferencí – baletka, street dance, rituální tance…)
_dynamika kompozice, zachycení pohybu, pohyb samotného objektu
_převedení 2D křivky do 3D objemu
_rychlé kresby – zachycení tance, návrhové kresby stylizovaného objektu, zhmotnění pohybu
_modýlky ze sochařské hlíny
_vytvoření šablony z plechu a dřevěných destiček
_vytočení objektu ze sádry
_případná retuš
3. TÉMA: HRAČKA
_princip skládání segmentů
_variabilita
_materiál dřevo
_cílová skupina – děti předškolního věku (5 - 6 let)
_kompoziční zajímavost, hravost, množství možností použití
_modýlky z pomocných materiálů (tvrzený polystyren, balza, sochařská hlína, karton…)
_finální model z materiálu vytvořený v dílně FA ČVUT
_ověření funkce a efektivity s dětmi ze ZŠ Bílá
LEARNING OUTCOMES:
Student:
_dokáže vnímat a analyzovat prostorové vztahy (tvar, proporce, měřítko, kompozice)
_umí využít skicu (kresbu, model) jako nástroj pro vyjádření myšlenky
_rozumí principům funkce, estetiky a ergonomie
_je schopen aplikovat základní fáze designového procesu při navrhování (pozorování, analýza, koncept, prototyp)
_umí prezentovat a obhájit svůj návrh (ústně i písemně)
_dokáže přijmout kritickou reflexi, diskutovat v rámci kolektivu a zapracovat zpětnou vazbu do návrhu
_umí hledat více variant – cest
_chápe důležitost spolupráce v rámci kolektivu
HODNOCENÍ:
30% _koncept (idea) – kresebné návrhy, průběžné modely
30%_konečný model – prototyp, řemeslná a technická úroveň
20%_proces a reflexe – design proces, aktivita, samostatnost, schopnost vlastní kritiky
10%_prezentace/obhajoba – vzájemné kritiky (s vedoucími ateliéru, kolegy – spolužáky, případně s externími oponenty/konzultanty)
10%_účast