Pojem železniční brownfield je stále ještě mnohými vnímán spíše jako protimluv. Zmapování těchto ploch se zatím nikdo nijak komplexně nevěnoval a možnostem jejich revitalizací se cíleně věnují snad pouze developerské společnosti, a to ještě jen určitým plochám. Problematiku železničních brownfields nenalezneme však pouze v Česku. Se stejnými problémy, majícími souvislost především s poklesem objemů nákladů (i osob) přepravených po železnici, se potýkají i jiné státy. Stejný problém řešilo i Německo. V Berlíně je stále ještě možné nalézt množství nevyužívaných částí nádraží, vleček, starých spojovacích kolejí, hradel,... Větší plochy nádraží či rozlehlejší budovy se však již většinou podařilo revitalizovat, někdy úspěšně, jindy méně. V tomto příspěvku bych se rád věnoval dvěma zajímavým revitalizacím právě z hlavního města Německa. Jedná se o revitalizaci bývalého seřaďovacího nádraží Berlin-Tempelhof ve stejnojmenné čtvrti a bývalého poštovního nádraží Berlin-Ostbahnhof (Post).