Dnešní architektura stojí na křižovatce. Zatímco stavěné prostředí přispívá téměř 40 % globálních emisí uhlíku, máme také přístup k bezprecedentním digitálním nástrojům a udržitelným materiálům, které mohou změnit způsob, jak navrhujeme a stavíme. Ateliér Informované Architektury zkoumá toto napětí a učí studenty využívat technologie ne jako cíl sám o sobě, ale jako prostředek k vytváření citlivějších, udržitelnějších a krásnějších budov.
Náš přístup je praktický od prvního dne. Místo toho, abychom nejdříve navrhovali a až poté vytvářeli prototypy, vytváříme fyzické modely a testujeme nápady během celého návrhového procesu. Tento způsob práce - zdokonalený prostřednictvím let výzkumu na předních institucích, jako je Univerzita ve Stuttgartu, a aplikovaný v reálných projektech - pomáhá studentům objevit možnosti, které by si nikdy nedokázali představit pouze na obrazovce.
Ateliér vytváří bohaté učební prostředí, kde si studenti mohou najít vlastní cestu a zároveň si budovat silné technické dovednosti.
Pracujeme v sedmi propojených oblastech výzkumu. Studenti mohou zkoumat, jak se mohou fasády budov automaticky přizpůsobovat povětrnostním podmínkám, nebo jak lze dřevo tvarovat pomocí počítačově řízených strojů k vytváření struktur, které by bylo nemožné postavit ručně. Mohou zkoumat, jak může virtuální realita pomoci řemeslníkům pracovat přesněji, nebo jak by 3D tisk betonu mohl učinit budovy na míru stejně dostupnými jako ty sériově vyráběné. Každý projekt propojuje digitální inovace s výzvami reálného světa, od snižování emisí městské dopravy až po zachování tradičních stavebních znalostí pro budoucí generace.
Cílem není nahradit lidskou kreativitu technologií, ale zesilovat ji. Chceme, aby studenti pochopili sílu i omezení digitálních nástrojů, aby viděli materiály nejen jako statické zdroje, ale jako spolupracovníky v procesu navrhování, a aby k každému projektu přistupovali s otázkami: Jak může tato budova reagovat na své prostředí? Jak může mít její výstavba pozitivní dopad? Jak může být víc než jen funkční - jak může být smysluplná?
OBLASTI VÝZKUMU
01 CABE
/ Klimaticky Adaptivní Pláště Budov
02 DIGITAL WOOD
/ Dřevo v éře digitálního designu, parametrické optimalizace a masového přizpůsobování výroby
03 AR XR
/ Design, prototypování, výroba a konstrukce s použitím AR XR
04 URBAN MOBILITY
/ Městská mobilita směrem ke klimatické neutralitě
05 AI and Architecture: Beyond Quantification
/ Vliv velkých jazykových modelů na estetické a emocionální dimenze návrhu budov
06 3D PRINT
/ Aditivní výroba v architektuře a výstavbě
07 VERNACULAR TECTONICS
/ Přírodní Materialita, Tradiční Metody Konstrukce, Primitivní Technologie