Výchova budoucích generací k pochopení architektury a vystavěného prostředí jako nedílné součásti vzdělání je důležitá pro kulturní úroveň společnosti. Vztah ke svému městu - domovu je součástí identity každého jeho obyvatele. Přesto je toto téma v našem vzdělávacím systému v současnosti řešeno pouze okrajově. Cílem konference je podpořit vytvoření nebo upevnění mostů mezi jednotlivci a organizacemi, které se zabývají osvětou dětí ve vnímání architektury a vystavěného prostoru. Dále těmto organizacím chceme zprostředkovat zkušenost těch, kteří jsou v současnosti úspěšní ve vzdělávání dětí v oborech příbuzných architektuře nebo v oborech jiných než je architektura (environmentální vzdělávání, výchova k občanské společnosti, historie, matematika). Chceme hledat odpovědi na otázky: Jak vytvořit úspěšný program, který je využitelný pro školy nebo pro organizace zabývající se volnočasovými aktivitami dětí a jak takový program prosadit do povědomí veřejnosti? Jak komunikovat s veřejností? Jak vysvětlovat veřejnosti (rodičům, učitelům, politikům), že o téma výuky architektury a vystavěného prostoru je důležité se zajímat? Jak komunikovat s dětmi? Kdy je období největší vnímavosti dětí a jak toto využít pro tvorbu programu? Proč je povědomí o architektuře a vystavěném prostředí v dětském věku důležité, jak děti mohou být aktivní již dnes a jak to v budoucnu může přispět ke zlepšení občanské společnosti? Aktivní účastníci konference: Přední čeští a zahraniční odborníci, zástupci organizací, kteří se věnují vzdělávání dětí v architektuře a v dalších souvisejících oborech; školy (MŠ, SŠ, ZŠ) ; pedagogové; pedagogické fakulty; organizace a jednotlivci, kteří se zabývají tématem architektonické osvěty pro širokou veřejnost; městské samosprávy, které spolupracují s organizacemi pracujícími s dětmi. Součástí konference bude workshop s přizvanými dětmi ze ZŠ, které budou plnit roli hodnotitelů a ověří tak námi uskutečňované metody. Návrh programu: První den: Dopolední

Za obsah této stránky zodpovídá: doc. Ing. arch. Jakub Vorel, Ph.D.